Unelte utilizator

Unelte site


fotografie_-_aplicatii_si_tehnici

Diferențe

Aceasta arată diferențele dintre revziile selectate și versiunea curentă a paginii.

Link către această vizualizare comparativă

fotografie_-_aplicatii_si_tehnici [2008/05/31 20:10] (curent)
Linia 1: Linia 1:
 +//creat 13.05.2008 de yo5bdm. articolul nu este terminat, va mai primi continut, idei, etc//
 +===== Motive =====
 +Pasionatii de fotografie, mai mult sau mai putin incepatori, folosesc aplicatii precum Adobe PhotoShop, ArcSoft Panorama Maker si multe altele, pentru a crea/​edita/​modifica imaginile. Incercam cu articolul acesta sa gasim articole, aplicatii si altele ce fac viata usoara pasionatilor foto folosind **Mandriva Linux**.
  
 +
 +===== Panorame =====
 +Principiul de baza al panoramelor este urmatorul: Nu putem face poze extra-wide cu aparatul foto direct, deci folosim software pentru acest lucru. Acest procedeu se numeste //​**stitch**//,​ sau in functie de aplicatie si alte denumiri. Un articol interesant pentru panorame in gasim la adresa urmatoate:
 +[[http://​lifehacker.com/​378490/​stitch-photos-into-panoramas-with-free-software]]
 +
 +Deoarece articolul este in limba engleza, voi incerca in cativa pasi sa explic modul de lucru cu aceste programe. Acest mod de lucru este preluat din limba engleza, inca nu am avut ocazia sa incerc functionarea acestor aplicatii.
 +
 +====Ce aveti nevoie====
 +
 +- o camera foto digitala cu capabilitati [[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​Exif|EXIF]],​ aceasta insemnand o camera mai noua de 3-4 ani.
 +
 +- 2 aplicatii: [[http://​hugin.sourceforge.net/​download/​|Hugin]] si [[http://​autopano.kolor.com/​|AutoPano Tools]].
 +
 +
 +
 +
 +====Fotografiind pentru panorame====
 +
 +Fotografia pentru panorame este putin speciala, si asta deoarece compozitia si modul de fotografiere trebuie sa tina cont de ansamblarea pozelor cu ajutorul softurilor de mai sus. Modul de fotografiere este dupa cum urmeaza:
 +
 +- reglarea aparatului foto PENTRU panorame\\
 +- fotografierea unei succesiuni de imagini ce vor compune panorama
 +
 +===Reglarea aparatului foto PENTRU panorame===
 +
 +Pentru a putea expune o imagine corecta, fiecare aparat foto dispune de mai multe variabile: //timpul de expunere, sensibilitatea ISO a filmului (sau senzorului in cazul celor digitale), deschiderea diafragmei si balansul de alb//.
 +
 +Astfel, pentru a putea face mai multe poze ce arata la fel din punctul de vedere al contrastului,​ luminozitatii si culorii, toate aceste variabile trebuie sa fie la fel. Pentru aceasta, pe aparatul foto localizati functia M (Manual). ​ Aceasta va va da posibilitatea sa ajustati manual fiecare variabila amintita. Reglarea o veti face in felul urmator:
 +
 +- **ISO** 100 sau mai mic (cu cat este mai mare ISO, cu atat este imaginea rezultata mai "​murdara"​),​
 +
 +- **Diafragma** (Aperture in engleza) sa fie cat mai mare, maxim daca se poate. Aceasta va ajuta ca imaginea sa fie clara in tot campul vizual,
 +
 +- **Balansul de alb** depinde de conditii, alegeti profilul aferent conditiilor de afata (innorat, soare, etc),
 +
 +- **Timpul de expunere** depinde de conditiile de iluminare. Un timp de 1/60s-1/80s este ideal pentru o zi de vara cu soare. Pentru timpi mai lungi va trebui sa folositi trepied (ex 1/40s)
 +
 +Cu aceasta ati terminat de setat aparatul, puteti trece la fotografierea propriu-zisa:​
 +
 +===Fotografierea unei succesiuni de imagini ce vor compune panorama===
 +
 +**Desi este posibil sa tineti aparatul in mana pe timpul acestei operatii, este indicat sa folositi un trepied.**
 +Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa alegeti ce doriti sa includeti in imagine si ce nu. Faceti un cadraj imaginar si stabiliti un punct central. Apoi incepand dintr-un parte (stanga sau dreapta pentru panorame orizontale) incepeti sa faceti fotografii. Nu uitati sa suprapuneti doua fotografii succesive cam cu 20-30% adica in jur de o treime. Programul are nevoie de aceste zone de suprapunere pentru a determina succesiunea pozelor si pozitia unei poze fata de alta. Setarile facute la punctul trecut trebuie sa nu fie schimbate, pentru a atinge o consistenta acceptabila.
 +
 +Este posibil sa faceti si panorame mai inalte ca si imaginile normale, fotografiind tot asa, doar suprapunand de sus in jos iamginile. Astfel, o imagine compusa din 6 poze (3 pe orizontala si 2 pe verticala), fiecare poza avand 3MP, ajunge la 18 Megapixeli (cel putin in teorie, deoarece zonele de suprapunere se taie).
 +
 +O alta posibilitate este aceea de-a face panorame de 360 de grade, suprapunand pozele succesive pana se inchide cercul in jurul Dvs.
 +
 +
 +
 +//Articolul este incomplet//
fotografie_-_aplicatii_si_tehnici.txt · Ultima modificare: 2008/05/31 20:10 (editare externă)